CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lørdag 25. juli 2009

Hjemreisen

Da var jeg tilbake i Norge etter en lang (og da mener jeg virkelig LANG) reise hjem!

Reisen bynte onsdag klokken 10, da vi sjekket ut av hotellet i Los Angeles, derfra dro vi rett til flyplassen, flyet skulle ikke gå før klokkem 20.00 men vi hadde liksom ikke så mye annet og drive med!

Da vi kom dit i 11 tiden og skulle sjekke inn spurte damen i skranken om når vi skulle reise, vi sa 8 med et lite smil :P
Da foreslo hun at vi kunne stå på standby på tidligere fly, det sa vi med glede ja til!
Vi fikk komme med et fly som gikk litt over 12, ganske ok, for flyplassen i Burbank var LITEN, da var det mye bedre å være i San Francsico i så mange timer!

Da vi kom til SF klokken halv 2 ca, skulle ikke flyet vårt gå igjen før i halv 11 tiden. Og vi ventet og ventet!
Da vi endelig dro fra SF mot New York var det bra, turen tok ca 5 timer! Da vi nermet oss New York viste vi at nå måtte vi vente enda mer..

Vi ankom halv 7 lokal tid på morningen, og flyet videres skulle gå 18.55 på kvelden... Yay..
Vi var ganske lei da, mye venting og lite søvn!
Vi brukte tiden på å gå rundt, spise og ligge på benker og få noen minutter med søvn!

Da vi endelig skulle gjøre oss klare for avgang mot London var vi glade, da tengte vi at SNART var vi hjemme! Turen skulle bare ta 6 timer, så da regnet vi ut at da hadde vi god tid i London før flyet videre til Oslo!
Flyet ble forsinket fra JFK pga av dårlig vær så mange fly var forsinket, vi sto i kø for å lette i kanskje 1 time. Da kapteinen snakket til oss sa han at han kunne telle 15 fly som var forran oss... trodde det skulle ta all evighet!
Da vi endelig kom oss opp, sto det på sjermen at flyet skulle lande 07.20, flyet vårt skulle dra 07.55, dårlig tid! Og gaten skulle stenge 07.35!

Det var en lang flytur, så litt på film for å få tiden til å gå, og sove litt!
Vi landet i London 07.30, da var vi litt stressa, vi løp rundt på Hethrow of viste ikke hvor vi skulle.
Da vi endelig fant riktig vei ble vi stoppet i kontrollen dær de sa at flyet hadde dratt... tusen takk! Akkurat det vi ville høre!

Da ble vi henvist til skranken til British Airways, dær de ombokket oss til et annet fly, han mannen gav oss 2 alternativ, mellomlanding i Hamburg eller sent fly fra London. Det flyet fra Hamburg skulle visst komme til Oslo etter det andre flyet.
Men hvet du va, vi har vært overalt nå, og ville ikke mellomlande enda engang, så vi tok det 17.30! Da var klokken 08.30... yay

Enda mer venting, da var vi trøtte, hele flyplassen gikk i surr for oss, at vi i det hele tatt klarte og gå var et under!
Klokken ble heldigvis 5 tilslutt, som da gaten skulle åpne og sånt, men flyet måtte jo være litt forsinket, of course!
Pga været var alt de sa, og flyet kom seg fra London ca 7!

Aldri følt meg så sliten og ekkel på leeeeeeeeeeeeeeenge!

Da det var ca 15 min før landing i Oslo begynte kapteien og snakke til oss, han sa at han hadde fått beskjed fra kontrolltoret i London at de så noe merkelig da vi tok av, etter nermere inspeksjoner hadde de funnet gummi på rullebanen!
Så mest sansynlig hadde det ene forhjulet punktert......må si at hjertet dunket noen ganger da ja!
Han sa at vi mest sansynlig skulle få en helt normal landing og at vi ikke kom til å merke noe, men de hadde full utryking av brannbiler og ambulanser i tilfelle!

Dette var SKUMMELT! Vi nermet oss bakken og ALLE på flyet vat musestille, aldri har jeg landet med et så stille fly før..ingen sa et pip!
Når flyet var nede og vi fik mindre og mindre fart begynte folk å klappe, tror det var mer enn meg som hadde en liten klump i halsen!

Før vi fikk dra til gaten kom noen å skulle se på hjulet, og vi fikk dra videre til gaten!
Var en fantastisk følelse av og endelig være i Norge, og at det gikk bra å lande!

Dro til Christine dær jeg sov til idag, fikk første dusj på flere dager og normal mat, det var godt!

Sov ikke så mange timer i natt før jeg måtte opp og fly igjen, snille Christine kjørte meg til flyplassen <3

Måtte betale 250 før overvekt og extra bagasje, kunne ikke bry meg mindre, ville bare hjem!
Flyet var i rute og flyturen gikk bra :)

Da jeg kom ut fikk jeg vite at Jørn Hoel var på flyet, og så bagasje på bagasjebådet at CC Cowboys var på det også, kan ikke si at jeg hvet hvordan noen i den gruppen ser ut, kanskje derfor jeg ikke viste at jeg satt ilag med de! :P
De satt i setene ved siden av meg, på andre siden og noen bak! Måtte google å se bilder da jeg kom hjem, og jada, det var de :P

Nå er jeg fortsatt sliten og gleder meg til jeg kan legge meg, vil sove!!!

har hatt en fantastisk USA tur, neste gang må jeg planlegge hjemturen LITT bedre :P ;)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Er dette lovlig?? http://www.ihateyounatalie.com/?id=1879027