CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 3. juli 2009

New York

Da er vi i New York, etter en lang reise i går! Flyet fra Oslo til London var i rute og vi landet ca 20 minutter før tiden, så vi hadde god til til neste fly skulle gå!
Men ikke bare bare og finne frem til hvor man skal på Hethrow, men jeg var den eneste som fikk beskjed om at vi skulle til B44, vi kom ss frem til slutt da ;)

Og dær satt vi, så på fyet vi skulle ta, det var HUGE! Det ble en del forsinkelser, på nesten 1 time, men når vi endelig fikk gå om bord må jeg si at det er det største flyet jeg har vært på vertfall!
Flyt var 2 etasjer, oppe var luksus, som vi skulle gjerne ha vært, nede hadde sine lukss plasse også, som så såååå fristene ut! Men vi måtte bare takke oss med de trange flysetene vi da!
Vi fikk pledd og alt da, så var ikke så ille! :)
Mye mat fikk vi også på denne turen, synes vi fikk mat hele tiden jeg, varm og kald!
Noe kyllinggreier med pasta som var godt også :)

Så hadde vi jo en tv sjerm som vi kunne se filmer, tv serier, høre på musikk og mye annet på, blant annet og følge med på hvor vi var, alle hadde hver sin skjerm på seteryggen forran!
Rundt midnatt slo de av lyset, prøvde og sove litt men gikk dårlig, fikk slappet av litt da!

Vi var nesten 1 time forsinket fra Oslo men vi landet akkurat 22.30, presis på rutetid, ganske bra!
Vi kom oss fort ut av flyet og var en av de første som gikk gjennom pass kontrollen, dær vi leverte noen papirer som vi fylte ut på flyet og tok finteravtrykk av alle fingrene og så tok de bilde av oss! Dette landet er ganske spesielt!

Bagasjen måtte vi ikke vente så lenge på, den kom egentlig ganske fort når man tenker på hvor masse bagasje som faktisk var med det flyet.
Kom oss ut dær folk som jobbet dær ropte "taxi or bus" etter deg hele tiden, vi fikk oss Taxi men de viste ikke helt hvor vi skulle, en mann som jobbet ved flyplassen som hjalp folk få taxi stoppet en mann med iPhone som hjalp oss, flax da! haha

Turen fra flyplassen til hotellet tok kanskje rundt en halvtime, vi bor ikke langt fra Manhattan, tror vi bor i Harlem, det da vertfall Taxi mannen! ;)
Harlem er en del av Manhattan, så dette tror jeg blir bra!
Klokken i hodet vårt var ca 06.00, men det var jo bare midnatt så passet oss fint å sove da! :D
Jeg ble fasinert over alt når i kjørte hit, skiltene som man bare ser på filmer, utsikten, det faktumet at det var kø på veiene klokken 23.30, ganske normalt :P

Nå er klokken 07.10, men egentlig 13.10, fasinerende :P så skal ta meg en dusj nå og dra ut å se NEW YORK CITY!

Bilder kommer senere ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra at dere er kommet fram da, mange opplevelser allerede etter få timer skjønner jeg, håper dere finner fram i denne store byen - som i allefall ikke jeg kan forestille meg hvor stor den egentlig er. ja det var vel ikke mye luksus på flyet for deres del, men sikkert fasinerende nok likevel.
Dåkker får kos dåkk masse, nesten så jeg misunner dere litt.
Klem fra kalde nord - mamma

Lene Mizterious sa...

da var dere fremme ja :) kjempebra...

dere for kose dere - og ta maaaaaaaaaasse bilder.... gleder meg til å få se de :)

hilsen fra tropevarmen i Sarpsborg....