CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 15. juli 2009

San Francisco - Los Angeles med tog!

Da er vi ankommet Los Angeles etter en laaaaaaaaaaaang togtur!

Dagen startet klokken halv 7 med siste pakking og komme oss ut, dro til Union Square og tok Taxi til Caltrain stasjon, dær vi skulle ta tog i ca 1 time og 30 min til San Jose.



Utsikten på toget til San Jose var helt fantastisk... på tide å vaske toget kanskje?



Vi fikk se masse av San Jose :D hehe


Kom til San Jose litt over halv 9 og hadde god tid til neste tog skulle gå 10.07, men fikk beskjed om forsinkelser og at toget ikke gikk før 11.15.
Vi kunne hoppe på en buss og så bytte til tog for å så ta buss igjen siste delen, men bestemte oss for at det orket vi ikke så det ble å sitte på den stasjonen i flere timer og vente!
Fikk til slutt beskjed om at toget skulle gå 11.30. Vi skulle reise med selskapet Amtrak og deres Coast Starlight tur som de startet med i 2008, turen skulle visst være ganske fin!



Vi kom oss på toget til slutt da, turen va ikke så verst, fantastike landskaper å se på, det var helt sinnykt fint! Kjørte forbi masse små byer, og så et og annet hus annenhver time!
Toget var enormt, 2 etasjer, sikkert flere kilometer langt, hadde spillehall, kino, restaurant, kiosk og mye mer!



Men det var helt seriøst en fantastik utsikt hele veien!






Jeg brukte tiden min mest til å lese New Moon, andre Twilight boken, leste ut boken på turen! Da har jeg faktisk lest 2 bøker på 1 uke! Ny rekord!
Nå har jeg 2 Twilight bøker igjen <3 må ut å lete etter en bokbutikk!

Vi spiste middag klokken 5, måtte resevere bord. Det var en ganske OK tur, gikk fortere enn jeg trodde!
var vel i Los Angeles litt før 9, som var den ankomstiden toget skulle ha, hvordan de hadde klart og ta igjen 2 timer vet jeg ikke, togene i USA er ikke akkurat de kjappeste. Biler kjører forbi jo!

Vi tok t-banen fra Union Station til Hollywood Boulevard og hotellet vårt ligger midt i Hollywood Boulevard. Vi kom inn døren, og jippi, en million trapper, akkurat det vi er elsker med våre tunge kofferter!
Fikk sjekket inn da, og når vi kom til rommet vårt spilte rommet over gangen "Splitter Pine" for fullt, norske gitt!



Utsikten vår, litt dårlig bilde, mørkt men det er da Kodak Theater og noen mennesker som danser til Michael Jackson!

Nå har vi tatt oss en dusj og sitter i senga med vifte som jeg håper skal funke fint i natt! Gleder meg til å se mer av denne byen i morgen, ser liksom ikke så veldig mye når det er så mørkt!

Natta! :D

1 kommentarer:

Anonym sa...

Bra at dåkker e kommet vel fram til Los Angeles, gleder meg til å høre kordan du trives i denne byen.
E varmt der ser æ på meldinga.
Kos dåkker.
Mamma